Köpvillkor – Idas Trafikskola

Köpvillkor

-Nya elever måste komma till trafikskolan och anmäla sig innan man får boka sina körlektioner eller planera sina lektioner. Vi kör alltid dubbla lektioner.(80 minuter)

-Förminderåriga elever krävs målsmans medgivande för att de skall få köpa tjänster av oss.

-Köpta paket samt enstaka körlektioner eller andra utbildningar  enligt våra ordinarie prislista är giltiga i 1 år från inköpsdatum och återbetalas ej. Betalningen måste ske innan man påbörjar sina körningar.

-Idas trafikskola har ingen Avbetalnings system. Vi har avtal med Klarna.

-Avbokning måste ske 24 timmar innan körlektionen.  Annars blir man debiterad.

– Avbokning  för en Handledarkurs eller Riskutbildning måste ske 24 timmar innan kursen börjar, annars blir man debiterad.

-Avbokning skall ske personligen till receptionen, lärare, e- post eller via sms (EJ RÖSTBREVLÅDA!)

-Idas trafikskola har rätt att omboka elevers körlektioner samt kurser och meddelar elever i god tid.(vid akuta situationer)

-Vid sjukdom hos dig eller ditt barn skall alltid verifieras med läkarintyg vid sen avbokning.

-STR koden är giltig i 6 månader

-Vill du att Idas trafikskola ska boka uppkörning eller teoriprovet genom skolan så måste du göra en utbildningskontroll.  Du ska kunna köra självständig utan utbildningsledarens hjälp i 40 minuter. Annars trafikskolan kommer inte boka provet. Man kan ringa till trafikverket själv och bokaprovet privat.

-Föratt kunna boka Risk2 hos oss, eleven måste kunna köra bil eller genomgå en utbildningskontroll med trafikläraren. Så att läraren se att eleven kan Köra bil.

-Aktuella elever kan boka lektioner via telefon och bekräftelse skall ske via sms och e-post. EJRÖSTBREVLÅDA!

-Det är elevens ansvar att ha koll på sina bokade körtider samt komma i tid till sina körlektioner. Eleven skall komma till trafikskolan 5 min innan sin körlektion och alla körlektioner börjar från Idas trafikskola och slutar vid trafikskolans lokal.